Úvodní strana  »  Nehodovost na silnicích II. a III. třídy v kontextu cílů Strategie BESIP 2021–2030

Nehodovost na silnicích II. a III. třídy v kontextu cílů Strategie BESIP 2021–2030

Abstrakt
Cílem článku je analýza nehodovosti na silnicích II. a III. třídy v České republice v letech 2021–2024 v kontextu plnění cílů Strategie BESIP 2021–2030, která si klade za cíl snížit počet usmrcených a těžce zraněných osob na polovinu do roku 2030. Studie odhalila, že i přes celkový pozitivní trend v oblasti bezpečnosti silničního provozu nebyly na krajských silnicích plněny cíle Strategie v oblasti usmrcených osob. Studie identifikovala klíčové rizikové faktory, jako je nepřiměřená rychlost, nedání přednosti v jízdě či nevěnování se řízení, a poukázala na značné regionální rozdíly v plnění strategických cílů. Zranitelní účastníci silničního provozu, zejména motocyklisté a cyklisté, tvoří významnou část závažných následků dopravních nehod. Studie zdůrazňuje potřebu individualizovaného přístupu k prevenci nehodovosti, zlepšení infrastruktury a realizaci cílených kampaní, zaměřených na hlavní příčiny nehod a ochranu identifikovaných skupin.


Citace

  • KADULA, Lukáš, HAVRÁNEK, Pavel, 2025. Nehodovost na silnicích II. a III. třídy v kontextu cílů Strategie BESIP 2021–2030. Silniční obzor. 86(4), 3–6. ISSN 0322-7154.
  • Tabulka 1 Usmrcené a těžce zraněné osoby na silnicích II. a III. třídy v období 2021–2024 vs. předpoklady Strategie BESIP 2021–2030 [3]

Nehodovost na silnicích II. a III. třídy v kontextu cílů Strategie BESIP 2021–2030_tabulky


Časopis
Silniční obzor, http://www.silnicnispolecnost.cz/

Poděkování
Článek byl vytvořen za finanční podpory Ministerstva dopravy v rámci programu dlouhodobého koncepčního rozvoje výzkumných organizací.